Thursday, May 28, 2009

Skadeglädje

Skadeglädje är onekligen underskattat, det märkte jag igår. Jag hade först inte tänkt titta på finalen i Champions League, men det slutade med att jag satt där vid sexan när de sparkade igång matchen i Rom. Liverpool borde ha varit i den där matchen, därför har jag varit lite för bitter för att se så mycket av turneringen sen vi åkte ur. Igår tittade jag dock och jag njöt av att se hur otroligt bleka United var, de hade inte en chans och spelade på ett sätt som jag inte sett dem göra på mycket länge. De var usla och uddlösa och det var riktigt roligt att se. Jag har inga känslor för Barcelona längre, under en period gillade jag dem då de hade spelare som Romario, Stoichkov och Hagi i truppen, men numer är jag likgiltig kring deras resultat. När de möter United är det annorlunda, mitt favoritlag efter Liverpool är alltid det lag som United möter och igår var det just Barca. Jag såg inte hela matchen, men när jag stängde av tv:n efter drygt 60 minuter var jag ganska säker på att United skulle åka på en svidande förlust och det är något man kan somna ganska gott på.

Dagens låt: A Place to bury strangers - I know I´ll see you

0 Comments:

Post a Comment

<< Home