Friday, May 22, 2009

Lyxfrukost

I morse sov vi till klockan nästan var halv tio, sedan gick vi upp, klädde på oss och gick ut. Vi gick över till bageriet som ligger bara någon minut bort och köpte nybakat bröd att äta till frukost. Sedan gick vi hem igen och åt, därefter blev det en kaffe i soffan. Onekligen en riktigt skön morgon, nybakat bröd från bageriet ger verkligen en lyxkänsla till frukosten och det är något som man borde utnyttja oftare. Tyvärr har vårt bageri stängt på helgerna och det gör att man inte kan handla där de dagar som oftast vill göra det, men nu när det börjar närma sig sommarlov kommer man snart att få fler vardagsmorgnar med tid till lyxfrukost. Än så länge är det lite för kallt på balkongen för att man ska kunna äta frukost där ute, det går egentligen nu också, men det är inte så skönt som man vill att det ska vara. Att fixa till balkongen är vårt projekt i sommar och Malin är redan på god väg i det fixandet, den ser redan nu mycket mysigare ut än i fjol och det kommer nog inte dröja länge innan den ser än mer inbjudande ut.
I morgon ska vi på dop, det är familjen RajRajs barn som ska döpas. Jag kan inte minnas att jag varit på speciellt många dop i mitt liv, något har jag säkert varit med på, men det är inget som jag minns. Det ska bli lite spännande att se hur det går till.

Dagens låt: Morrissey - The Loop, den här har han spelat på de senaste spelningarna, ser fram emot att få höra den på Hovet. Idag blir Moz 50, grattis!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home