Monday, May 18, 2009

Söndagssysslor

Igår var jag och Malin hemma hos hennes föräldrar och åt mat och tvättade däck. Vi ska köpa nya däck snart och då kan det vara bra om de vi byter in är jätteskitiga. Vi delade upp jobbet så att Malin, med hjälp av sin far, tog av däcken, tvättade ren dem och satte tillbaka dem, medan jag var kvar inne och skar sallad och dukade. Det är nog inte den vanligaste uppdelningen, men Malin är händigare än jag är och jag gillar att fixa med mat, så för oss föll det sig ganska naturligt.
Vi hann se färdigt Deer Hunter igår också. Den filmen är verkligen hur bra om helst, den sista halvtimmen är otroligt stark. Rysk roulette-scenerna i avslutningen tillsammans med den sista scenen där alla är samlade i baren efter Nickys begravning är filmhistoria, när de sitter runt bordet och sjunger nationalsången med dämpade, sorgsna röster kan man inte annat än känna med dem.
Nu är det en kortvecka på jobbet innan torsdagens Kristi Himmelsfärd, det känns inte helt fel. Det är bara tolv dagar kvar av terminen här nu, satan vad tiden har gått fort de senaste månaderna. Nu är det snart bara en månad kvar till Morrissey och Peace & Love, jag längtar.

Dagens låt: The Rakes - Open book, hoppas min leverans från ginza kommer idag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home