Tuesday, May 19, 2009

Förkylning

Igår gick jag hem från jobbet tidigare, anledningen till det var att jag kände att jag hade en förkylning i mig. Den har fortfarande inte gått över och därför sitter jag nu hemma i soffan i morgonrock i stället för att vara på jobbet. Att vara hemma sjuk är långtråkigt, men förhoppningsvis räcker det med en dags vila för mig.
Min syster sprang Vårruset igår, fem kilometer här inne i stan och det är verkligen inte illa. För ett år sedan hade jag svårt att tänka mig min syster springa fem km med en nummerlapp på magen, dessutom med en bra tid. Hennes hälsoprojekt på tidningen har onekligen varit nyttigt och inte bara för henne, det har dragit igång mig också. Förra sommaren sprang jag inte mer än en gång, i år har jag snart kommit upp i tio varv i slingan i Hemlingby och med tanke på att Malin och syster nu pratar om att ta nästa steg, Tjejmilen, kommer det nog att bli fler besök i löparspåren framöver. Först måste jag dock bli frisk och det planerar jag bli så fort som bara möjligt.

Dagens låt: Nick Cave - Into my arms
And I don't believe in the existence of angels
But looking at you I wonder if that's true

0 Comments:

Post a Comment

<< Home