Saturday, May 16, 2009

Hemåt

Lördag idag och det är dags för en tripp hem till Hälsingland. Malin ska få övningsköra hem till mor och far, där fåren ska släppas ut på grönbete. Det brukar vara rätt underhållande att se hur lammen reagerar när de kommer ut i Svea(vår hage) för första gången. Vi ska försöka hinna med lite loppisar under dagen också, kanske en promenad med lillebror också.
Härom dagen fick jag en avancerad grej på posten, nämligen en pulsklocka. Jag skaffade en prenumeration på en träningstidning för en dryg månad sedan, det här var den bonus man fick för att göra det. Man fick med en liten instruktion till hur man använder den på bästa sätt för att träna upp konditionen, men det verkade både tråkigt och svårt. T.ex ingick det intervallträning och även det är effektivt är det så tråkigt att man inte gör det om man inte har en tränare som står och skriker åt en. Jag kommer nog mest att använda klockan som tidtagar ur när jag är ute och springer, det kan ju faktiskt vara rätt roligt att se hur mycket man kan kapa i tid på en sommar, men pulsen kommer jag nog inte att ha koll på lika ofta.
Vi började kolla på Deer Hunter igår, vi kom igång lite sent så vi kunde inte titta färdigt, sista timmen är kvar till ikväll. Hur som helst är det en otroligt bra film, en av de absolut bästa som någonsin gjorts. Christopher Walken och Robert DeNiro är suveräna. Mycket bra film är det och med sista timmen kvar vet jag som sett den en gång redan att det återstår en hel del starka scener.

Dagens låt: Dirty Pretty Things - Hippy´s son, de blir bara bättre och bättre.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home