Wednesday, May 20, 2009

Larm


Den här högen av kuddar och filtar lade jag upp i soffan igår innan vi skulle gå och lägga oss, anledningen till det var Malins klocka. När vi var ute och sprang härom dagen råkade Malin på något sätt ställa in ett larm på klockslaget 00.00, något vi inte märkte förrän klockan blev det natten efter. Mitt i natten vaknade vi båda av ett larm som vi inte kände igen, men Malin förstod till slut vad det var och stängde av det. Nu finns det ett problem med Malins klocka, den är väldigt avancerad. Att ställa om till sommartid kräver en manual som ganska svårförståelig, att få bort ett larm är tydligen lika svårt. Igår när vi skulle gå till sängs försökte Malin på alla sätt hon kunde komma på att få bort larmet, så att inte samma sak skulle hända igen, men det gick inte. Jag är väldigt lättväckt och vet att om något börja låta i lägenheten så väcker det mig, därför bestämde jag mig för att ta det säkra före det osäkra och verkligen få bort allt ljud från det där larmet. Längst nere i hörnet av soffan, med alla kuddar som fanns tillgängliga i en hög ovanpå den, lade jag klockan. Arbetet var lyckat, ingen av oss vaknade när klockan ringde i natt och idag har Malin varit iväg till urmakaren och tagit bort larmet. Nu är vi säkra från nattväckning igen.

Här ligger den lilla odågan, innan den blev övertäckt.

Dagens låt: The Enemy - No time for tears, nya skivan verkar, efter ett par lyssningar, riktigt lovande.

2 Comments:

Anonymous Paulina said...

Upptäckte The Enemy igår, sjukt bra band! Altid kul att kolla din blogg för man får så många bra musiktips :)

3:40 AM  
Blogger Tomas said...

Roligt att höra, alltid trevligt att få sprida den goda musiken.

6:09 AM  

Post a Comment

<< Home