Friday, May 15, 2009

Genvägar

Igår var jag, Malin, syster, Ronnie och Den Gamle Franken ute och sprang i Hemlingby, det blir faktiskt mindre jobbigt för varje gång vi är iväg och det känns bra. Det är inte första gångerna som jag och Den Gamle Franken är ute och springer, innan vi flyttade till Gävle hade vi några rejäla löprundor i hemtrakten. Den mest spännande vändan var när vi sprang upp till en stuga vid en sjö på ett berg i närheten av där vi bor, Bältbostugan heter den. Den Gamle Franken, som är gammal skidåkare, kunde alla genvägar dit, men en gång visade det sig att han inte hade sån koll på läget. Vi skulle ta en genväg över en äng, mycket bra väg enligt min gode vän, men när vi kom fram märkte vi att det var ett elstängsel draget runt ängen och bland det blöta, höga gräset såg vi att det gick en häst och betade. På den tiden hade jag inte samma hästvana som jag har nu, så jag var inte helt säker på om man skulle våga sig in under stängslet över ängen. Vi vågade i alla fall och sprang fort över ängen till den andra sidan. Eftersom gräset var blött hann vi med att bli rätt våta när vi kröp under stängslet, genvägen var alltså inte så bra som det var tänkt. Vi kanske fick springa lite kortare väg en beräknat, men den väg vi sprang fick vi springa med blöta byxor och skor.
Därför känns det skönt nu när vi har bra spår att springa i, inga genvägar, inga stängsel och inga stora djur.

Dagens låt: Dirty Pretty Things - You fucking love it, jag är väldigt svag för den här gruppen.

1 Comments:

Anonymous Gamle Franken said...

Äsch, det hade varit en utmärkt genväg om inte Errol/Masen hade släppt ut sina odjur på grönbete. Nu tar man alltid vägen via Belse.

11:21 AM  

Post a Comment

<< Home