Monday, May 11, 2009

Blair Witch Project

Igår hade vi filmkväll och såg en gammal goding. Det var jag, Malin, Johan och Evelina som tittade på rysaren Blair Witch Project. Jag minns väl första gången jag såg den och det gör nog min syster också, vi var båda ganska skakade när vi gick ut från biosalongen i Umeå efter att ha sett den. Det är få rysare jag sett som varit så obehaglig första gången. Det gäller att man är inne i filmen för att man ska uppskatta den, men när man väl dragits med är den riktigt bra. Sättet filmen är inspelad på är smart och de sista minuterna i filmen är mycket jobbiga att se. Nu var det andra gången jag såg den, så den var inte lika jobbig som första gången, men jag blev överraskad av hur bra den var även den här gången.
Jag förstår inte riktigt hur filmen kunde få så pass dålig kritik som den fick när den kom, om jag inte minns helt fel fick den till och med utmärkelser på Razzie award, alltså oscarsgalans motsats. Personligen håller jag nog Blair Witch Project som den mest obehagliga rysare som gjorts, kanske inte den bästa, men det är få filmer som får en att sitta som på helspänn på samma sätt som den här filmen.

Dagens låt: The Rakes - 1989, bra låt det här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home