Sunday, May 10, 2009

Barn med koll

Vem är du kär i?
Den frågan mötte mig när jag kom till jobbet härom dagen, det var några av eleverna på lågstadieskolan som undrade det när jag gick förbi, på väg upp mot kontoret. Jag blev en aning förvånad av frågan, men svarade att jag inte kunde berätta sånt för dem. När jag gått några meter längre bort hörde jag hur de ropade något efter mig, som gjorde mig en aning överraskad. De ropade:
-Jo, du är kär i Malin.
Hur de där barnen, som jag inte har en aning om vilka de var, kunde veta att jag och Malin är tillsammans kan jag inte riktigt förstå. Antagligen är det några som har koll på Malin från ponnyklubben och sett mig där någon gång, men eftersom jag blev så överraskad kom jag mig inte för att stanna och fråga hur de kunde veta vem jag var kär i. Det är tydligt att de där små knattarna hade bättre koll än jag trodde.

Dagens låt: Dirty Pretty Things - You fucking love it, bra musik det här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home