Friday, May 01, 2009

Wolverine

Nyss hemkommen från Wolverine. Jag är nöjd med vad jag sett, även om den kanske inte levde upp till mina överdrivet högt ställda förväntningar. Filmen var knappt två timmar lång, men det kändes som om den nyss börjat när den tog slut, den hade mer än gärna fått vara längre. Hugh Jackman är fortfarande perfekt som Wolverine och jag tycker Liev Schreiber fungerade som Sabretooth, Taylor Kitsch är en klockren Gambit, som gärna fått tagit större plats. Det fanns en del saker som jag inte var helt nöjd med, men det var ändå en film som överträffade alla actionfilmer jag sett sedan X-men 2. Glädjande var det att slippa skämten som gjorde X-men 3 mindre bra än de första två filmerna, de små skämt som var med i den här filmen kunde jag köpa. Filmen är från 15 år och det gjorde att man slapp en hel del av de biobesökare som man brukar störa sig på när man är på film. Jag vill inte avslöja för mycket kring handlingen och de twister som finns, eftersom jag vet att några av mina besökare ska se filmen inom kort, men det är högklassig underhållning.
Gå och se Wolverine, det är en film som alla bör se. I morgon åker jag till Stockholm, på söndag är det Glasvegas.

Dagens låt: Glasvegas - It´s my own cheating heart that makes me cry, söndag, som sagt.

1 Comments:

Anonymous L-HP said...

I en av kvällstidningarnas (tror det var Aftonbladet) recensioner stod det att det förmodligen var det snyggaste introt någonsin. Är nästan böjd att hålla med. Har inte kommit på något snyggare än i alla fall.
Håller med dig om att det kändes som om den bara börjat när den var slut.

2:16 AM  

Post a Comment

<< Home