Wednesday, April 29, 2009

Näst sista april

I morgon är det sista april och jag har faktiskt inte hört en enda smällare eller raket än, det är väldigt skönt. Smällande på sista april har aldrig varit något för mig och det lilla period som jag tyckte att det var roligt ångrar jag idag, det var nämligen då som många av mina He-Man-gubbar fick sätta livet till efter vår smällarlekar. De senaste åren har jag mest stört mig på att alla ska börja med smällandet flera dagar i förväg och dessutom fortsätta med det dagarna efter sista april, det är både onödigt och irriterande. Därför är det glädjande att jag ännu inte hört en endaste smäll.
Jag vet inte om det blir någon kase för oss i morgon, vi ska hem till Olis och grilla och för min del räcker det med grill som majkase. Jag ska ta och rota lite i frysen efter något lämpligt kött att grilla, eftersom det här blir säsongens första grillning måste det vara något riktigt gott. Just grillande är en viktig del av sommaren och nu när vädret börjar bli snällt passar det bra med just den typen av mat. Idag var dock vädret på dåligt humör under en period, just den perioden hade vi utomhusträning med våra sexor. De hann bli ganska blöta innan vi bröt för lunch, på eftermiddagen, när vi jobbade inne, var det dock mycket behagligt utomhus.
Det är bara två dagar kvar till Wolverine nu, som jag har väntat.

Dagens låt: Florence Valentin - Mitt allt, förbandet ska också bli spännande på söndag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home