Thursday, May 07, 2009

Packet

Ikväll ska jag och Malin se Perssons Pack på Spegeln, jag gillar deras nya skiva skarpt och är därför väldigt spänd inför kvällen spelning. Det är faktiskt inte första gången jag ser packet, men det var onekligen mycket länge sedan förra gången. Första gången jag såg bandet var nog en av mina allra första konserter, på Bollnäsfestivalen i slutet av 80-talet eller början av 90-talet. Den gången var jag inte där för att se Perssons Pack, det var Pontus & Amerikanerna som jag laddade för och deras hitlåt God morgon Columbus, men eftersom det var en festival fick jag med både packet och Joe Cocker på köpet. Mina minnen av spelningen är minst sagt vaga, men några saker minns jag från festivalen. Till att börja med minns jag att resten av min familj plus min moster hade en hemsk färd i Virvelvinden, som tur var stod jag bredvid när de snurrades runt som mest. De var rätt slitna när de åkt färdigt.
Jag köpte också min allra första Guns N Roses-tröja på den festivalen. Det var en vit tröja med deras symbol och en döskalle på, men den var stor. Jag var lite tveksam till att köpa den, eller jag och jag, det var nog mamma som köpte den åt mig, men mannen som sålde den sa att den skulle krympa i tvätten. Idag är jag 27 år och jag har under hela min livstid alltid varit för liten för den där tröjan och den har snarare blivit större än krympt genom åren, den är så stor i halsen att man nästan kan kliva ut genom den öppningen också. Nu använder pappa den när han går ut i ladugården och den är alldeles för stor för honom också. Även om den aldrig blev i min storlek så är jag nöjd med köpet, jag hade den trots att den var för stor och den har onekligen överlevt mycket länge.

Dagens låt: Perssons Pack - Tusen dagar härifrån, den här kommer säkerligen att spelas i afton.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home