Tuesday, May 05, 2009

Arbetsskada igen

Då var det dags för ännu ett avsnitt i serien om mina skador på arbetsplatsen. Läraryrket är som bekant mycket mer riskabelt än man kan tro och idag var olyckan framme igen.
Jag var nere i kopieringsrummet för att göra i ordning ett häfte om svensk grammatik till mina åttor när jag skulle plocka bort en häftklammer från orginalhäftet.
Först böjde jag upp den ena sidan, sedan satte jag min tumme mot den uppböjda sidan och skulle trycka ut den ur pappret, det gick inte så bra. Visst, jag fick ut klammern ur pappret, men jag började också blöda ur tummen av den vassa delen. Det gjorde inte speciellt ont, men det blev en liten blodfläck på ett av de papper som jag skulle kopiera.
Det svider fortfarande lite i tummen, men det finns inget tydligt märke som jag kan visa upp som bevis på min skada.

Dagens låt: Glasvegas - Daddy´s gone, från i förrgår, mäktigt, som sagt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home