Thursday, April 30, 2009

För mycket reklam

I morgon är det dags för Wolverine och det är verkligen tur att den kommer nu, för jag börjar blo väldigt less på all reklam. Jag har sett fram emot filmen länge och i början var det spännande att se trailers, men nu görs det reklam för filmen precis överallt och det känns bara överdrivet. T.ex i hockey-VM ser man reklam för filmen flera gånger per period och det gillar jag inte. Det måste finnas en gräns för hur mycket reklam man kan göra för en film för att det ska vara bra, nu har det gått så långt att inte ens jag tittar intresserat varje gång trailern vevas och då har det gått väldigt långt. Jag vet inte hur många gånger jag sett klippet där Wolverine klöser sig fast i taket på helikoptern, det är inte riktigt lika häftigt som första gången jag såg det.
Igår på gymmet såg jag till och med att man hade speciella Wolverinetävlingar på MTV och det är inget jag vill se i samband med filmer som jag gillar, jag vet att det här är en påkostad blockbuster, men det är också en historia med rötter och den ska inte behöva tjatas sönder i MTV för att locka många tittare. Förhoppnigsvis leder i alla fall all reklam till att många ser filmen och i förlängningen till att det kommer en uppföljare, då kommer jag att vara nöjd.

Dagens låt: Glasvegas - Daddy´s gone, jag tror det kommer bli en mäktig upplevelse på söndag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home