Tuesday, April 28, 2009

Flyttad final

Jag måste erkänna att jag blev lite upprörd på tv6 i söndags, anledningen var att jag inte fick se sista avsnittet av ett program jag följt hela säsongen av. Ryssland-Frankrike i första gruppspelsfasen av ett ointressant hockey-VM gjorde att finalen av Herre på täppan inte sändes förrän klockan halv elva, tror de verkligen att man kan vara uppe så sent när man ska upp och jobba dagen efter? Det är andra gången de skjuter fram programmet i tablån, först gick det mellan åtta och nio, sedan flyttades det fram till mellan nio och tio. Nu till finalen kom alltså ännu en ändring, programmet fick sändas mellan halv elva och halv tolv, mycket irriterande. Det är nog tveksamt om det blir någon till säsong av den här serien, att man flyttar den i tablån är sällan ett tecken på att man har många tittare, men jag tycker att det varit en underhållande säsong. Det är så dåligt att det blir bra och det är fascinerande att se vad folk kan göra för att få lite pengar. Att en menlös match i hockey-VM får ta upp plats för finalen är tråkigt, det finns ingen spänning i en sådan match, VM blir ju inte spännande förrän framåt semifinalerna och en gruppspelsmatch mellan en stornation och ett korplag kan ju inte locka så många tittare.
En spännande helg börjar närma sig, på fredag är det äntligen dags för Wolverine. Jag har väntat på filmen länge nu och det kommer kännas speciellt när man sitter där i biografen på fredag och den kör igång. Dagen efter beger vi oss till Stockholm för några dagar i huvudstaden, på söndagen är det Glasvegas på Cirkus som ges, det kommer bli skithäftigt.
Har sett den här veckans EuroTalk nu och efter det har den lilla respekt jag har för Chris Härenstam försvunnit, han är uppenbarligen inte tillräckligt kunnig för att diskutera fotboll i annat än en morgonsoffa. Reina en svaghet i Liverpool, det är bland det dummaste jag hört på mycket länge.

Dagens låt: Band of Horses - Funeral, förbannat bra låt det här, fortfarande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home