Wednesday, March 18, 2009

Jobbmusik

Efter snart en veckan med spotify har jag börjat inse att det här kan vara det bästa som hänt min jobbdator, det är en oerhörd lyx att kunna lyssna på världens bästa musik i datorn utan att behöva ta med sig sina skivor hemifrån. Idag har jag mestadels lyssnat på Bon Iver och det spelar ingen roll hur många gånger man hör hans musik, man upphör aldrig att förvånas över hur otroligt skön hans musik är. Det är avskalat och lugnt, men trots det än mäktigt, och hans hans röst är väldigt speciell. Just nu är det Bon Iver tillsammans med Fleet Foxes, Glasvegas, Nick Cave och J.Tillman som dominerar min spellista och kan man inte jobba bra till det kan man inte jobba bra till någon musik överhuvudtaget. Jag lyssnar en del på Thåströms nya skiva också och där är det en låt som jag fastnat för, nämligen Kort biografi med litet testamente. Han har onekligen dragit ner på tempot de senaste åren den gode Thåström, men det hindrar honom inte från att leverera musik som verkligen berör. Det ska bli spännande att se honom live i Borlänge i sommar, det var några år sedan senast och hans spelningar brukar alltid vara en upplevelse.
På tal om upplevelser så ska jag och Malin se Watchmen ikväll, jag har inte läst seriealbumet så jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. En snygg och bra film är i alla fall ett krav för att jag ska vara nöjd.

Dagens låt: Bon Iver - Skinny love, en låt från en av förra årets tveklöst bästa skivor.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du har riktigt bra smak. Jag lyssnar själv på både Bon Iver, Thåström, Fleet Foxes och Glasvegas. Fortsätt så!

6:14 PM  

Post a Comment

<< Home