Wednesday, March 11, 2009

Slakten

Igår blev jag påmind om varför fotboll är den sport som ligger mig allra närmast, det som Liverpool presterade på planen mot Real Madrid kan vara bland det bästa jag någonsin sett dem göra. Under de första trettio minuterna trodde jag knappt mina ögon, det lag som jag svurit åt efter skitmatcher mot Stoke, Fulham, Everton, Boro osv stod för en magisk fotboll. Man fick Real Madrid att se ut som ett skräplag. Rörelse, aggresivitet, finess och fantasi, vi spelade helt enkelt makalös fotboll. Till och med en spelare som Ryan Babel, som i min mening inte haft ett rätt sedan han avgjorde mot United för flera månader sedan, visade upp ett självförtroende och en fart som han inte varit i närheten av tidigare. Torres och Gerrard var farliga vid nästan varje bollkontakt och de gånger som Real väl fick kontroll på bollen var Mascherano där och ändrade på det. Det var oerhört roligt att se slakten på Anfield, en perfekt match av oss och nu tror jag inte det är något lag som vill lottas mot oss i en kvartsfinal.
Igår hittade jag också en mycket bra låt, den heter Spring Ricco och spelas av Florence Valentin. Jag hade ingen egentligen relation till bandet tidigare, jag tycker de gjorde en bra insats som förband till Moneybrother på Spegeln härom året och sångaren Love Antells inhopp i Perssons Pack är också noterat, men jag har aldrig lyssnat på dem. Den här låten, som kommer från den kommande skivan med samma namn, lyfter verkligen band mot nya höjder. De låter som Glasvegas på svenska och det är inget dåligt omdömde. Om resten av skivan håller samma nivå tror jag vi kan vänta oss ett rejält genombrott av detta band under året, Spring Ricco är i alla fall en låt som lovar mycket gott.

Dagens låt: Florence Valentin - Spring Ricco, ni bör lyssna på det här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home