Tuesday, March 17, 2009

Glasvegas och spotify

Igår köpte jag en dyr konsertbiljett, men det kommer med stor sannolikhet att vara värt varenda krona. Biljetten var till Glasvegas på Cirkus den tredje maj. Malin och hennes syster ska se Woven Hand på Medis och jag hade tänkt gå på den spelningen också, men när jag såg att det gick att få tag på biljetter till Glasvegas spelning samma dag var jag tvungen att köpa till det i stället. Jag har gillat bandet sedan jag hörde dem första gången och deras skiva är en av de mer intressanta debuterna på mycket länge, därför ska det bli väldigt spännande att höra hur det låter live.
På tal om musik upptäckte jag något nytt igår, nytt för mig, men inte för så många andra dataanvändare. Både syster och Djävulsankan har tidigare påpekat för mig hur bra spotify är, men som vanligt med nymodigheter så tar det ett tag för mig att hoppa på. Det är mycket preaktiskt att bara kunna söka på en grupp och lyssna igenom i princip allt de gjort, det enda men behöver stå ut med är korta reklampauser och det är inte så farligt. Spotify är perfekt att ha på jobbet, så slipper jag ta med skivor för att ha musik i öronen när jag jobbar. Tack vare spotify upptäckte jag också Fleet Foxes, jag förstår inte riktigt varför jag inte gjort det tidigare, men nu har jag i alla fall insett att de är ett mycket bra band och det tog inte lång tid innan jag letade upp deras skiva till ett bra pris på tradera och köpte den. Ny musik är trevligt, mycket trevligt.

Dagens låt: Glasvegas - Geraldine
I'll be the angel on your shoulder

0 Comments:

Post a Comment

<< Home