Saturday, March 14, 2009

Skrock

Många fotbollsspelare är skrockfula och har mängder av ritualer för sig innan de ska spela match, det kan vara allt ifrån var de ska sitta i bussen till hur benskydden ska sättas på. Vi fans är likadana, många av de Liverpool-fans jag känner har ritualer för matchdagen, mitt skrock är kopplat till matchtröjan. Det hela har sin grund i en match som jag såg hemma hos Dino i Gävle, om jag inte minns helt fel mötte vi Arsenal. Jag skulle ut på Kåren efteråt och hade därför på mig mina utgångskläder, inte min matchtröja, som jag brukar ha när jag tittar. I halvtid låg vi under med ett mål, Dino visste varför. Han sade åt mig att hämta min tröja, det var mitt fel att vi låg under. Jag gjorde som han sade, hämtade tröjan och drog på mig den över mina andra kläder och Dino hade rätt. I andra halvlek kvitterade vi och fick med oss en poäng från en tuff match. Sedan den dagen försöker jag alltid att ha på mig tröjan när vi spelar.
Jag fick årets matchtröja i julklapp i år, men med den på har det gått lite knackigt. När det så var dags för den första matchen mot Real Madrid i CL kände jag att jag var tvungen att ta till nya medel, därför åkte min gamla bortatröja från CL-säsongen 2005 fram. Jag hade den på mig genom hela den turneringen fram till vinsten i Istanbul, så dne har fungerat tidigare i CL. Den fungerade bra den här gången också, vi vann första matchen med 1-0. Efter matchen såg Malin att det fanns en stor kaffefläck på tröjan och tyckte att jag skulle kasta den i tvätten, men det kommer inte på fråga. Man tvättar inte en turtröja innan säsongen är över. Jag hade sama tröja på mig i tisdags när vi krossade Real hemma på Anfield och den kommer att få vara med hela den här CL-säsongen också, hur många matcher det blir återstår att se. I ligan kör jag vidare med den nya tröjan, det måste vända där någon gång. Idag ska vi möta svinen borta på Old Trafford, jag har en känsla av att det då inte spelar någon roll vilken tröja jag har på mig, det kommer att bli tufft ändå.

Dagens låt: Florence Valentin - Spring Ricco, glöm inte bort att lyssna på denna eminenta låt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home