Sunday, March 15, 2009

Slakten 2

Den här veckan har det varit väldigt roligt att vara Liverpool-fan. Först krossen av Real Madrid i tisdags, sedan den osannolika vinsten på Old Trafford igår. Jag hatar Manchester United, det har jag gjort så länge jag kan minnas och jag kommer alltid att göra det, därför var lyckan stor igår när domaren blåste av matchen och siffrorna visade 4-1 till Liverpool.
Jag var på förhand inställd på en tuff match och om någon erbjudit mig oavgjort innan hade jag tagit det, men det blev alltså något mycket bättre. Matchen inleddes med bra spel från vår sida, sedan fick United en onödig straff och tog ledningen, i det läget kändes det allt annat än bra. Inte nog med att vi låg under, det var den avskyvärde Ronaldo som gjorde målet också. Men sedan hände något, Torres vann en duell mot Vidic och tog sig till ett friläge, som han förvaltade på bästa sätt. 1-1 och inte långt därefter tog vi ledningen via en straff av Gerrard. Vi hade vänt på det hela lagom till halvtid och sedan kom en andra halvlek där vi kontrollerade händelserna totalt. 3-1 kom av en spelare som jag börjar gilla mer och mer, nämligen Fabio Aurelio. Han gör sin tredje säsong hos oss, men har haft problem med en hel del skador. Nu är han skadefri och visar upp ett mycket stabilt vänsterbacksspel. Han har på sistone tagit bort Robben och Ronaldo i stora matcher, så hans defensiv är det inget fel på. Det som jag gillar allra mest med honom är hans uppspel efter kanten, han har en fin känsla i foten och kan på så vis slå precisa passningar på ett helt annat sätt än Riise kunde. Det var roligt att han fick sätta en snygg frispark idag, bara han kommer med lite mer i offensiven mot de sämre lagen så har vi en vänsterback i världsklass. 4-1 kom av en annan vänsterback, som visat allt annat i världsklass för oss, nämligen Andrea Dossena. Jag har svurit åt honom många gånger den här säsongen, men nu har han som inhoppare gjort mål i två matcher i rad. 4-1 på deras hemmaplan är förnedring och även om vi inte kommer hinna ikapp i tabellen är det här en säsong att minnas. Full pott mot både United och Chelskij, nog svider de målllösa matcherna mot pisslagen än mer nu.

Dagens låt: Pulp - Something changed
Do you believe that there's someone up above?
Does he have a timetable directing acts of love?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home