Monday, March 16, 2009

Sova säng

Igår fick vi ett nytillskott i lägenheten, nämligen en ny säng. Vi har länge tänkt skaffa en ny, lite fastare säng och förra veckan tog vi tag i det hela och köpte en. Den säng vi haft tidigare är en continentalsäng från Jysk och den har varit lite väl mjuk, när man sätter sig kanten sjunker man nästan ner till golvet. Det var lite ovant att slänga sig på sängen och helt plötsligt studsa upp i stället för att sjunka ner, men det var onekligen skönare att sova i den här nya, fräscha sängen. Jag låg mycket skönt och jag var inte lika stel som jag brukar vara när jag vaknar på morgonen, jag ska inte säga att jag kände mig smidig, men något åt det hållet i alla fall. När vi var och tittade på säng tidigare påpekade säljaren hur man kände sig mycket piggare efter att ha sovit på en bra säng än på en som inte är perfekt, även om det säkerligen var ett säljtrick så inbillar jag mig att jag var piggare i morse än jag brukar vara.
Å andra sidan kan man inte annat än sova gott dagen efter krossen av svinen på Old Trafford, det är mycket underhållande att läsa hur Sur Alex skyller förlusten på tv-kanaler och dessutom påstår att de var det bättre laget. Jag hatar honom och det känns så bra att läsa hans bittra bortförklaringar.

Dagens låt: Fleet Foxes - Sun it rises
Hold me dear
Into the night

0 Comments:

Post a Comment

<< Home