Tuesday, March 10, 2009

Heroes slut igen

I förrgår såg jag och Malin det sista avsnittet på säsong tre av Heroes, jag måste säga att jag blev lite besviken. Avslutningen gick lite för snabbt fram och man hann inte riktigt bygga upp någon spänning eller några känslor kring vad som hände. Vissa saker kändes också lite väl osannolika, om man nu kan klaga på sådant i en serie om superhjältar. Det var en bra säsong, men inte lika bra som de två tidigare. Det kommer en säsong fyra, att döma av den lilla inledning som avslutade sista avsnittet av säsong tre kommer det att påminna lite om X-men 2. Jag hoppas på se mer av haitiern under säsong fyra, han var knappt med den här gången och det är tråkigt. Annars räknar jag med att få se mycket av Sylar, Hiro, Parkman och de andra även då, förhoppningsvis med en lite bättre story än den här gången.
Ikväll spelar vi mot Real i returen i Champions League och det som kändes ganska säkert efter den första matchen känns nu väldigt ovisst. Torres är tveksam till start, Benayoun är skadad och Riera avstängd. Lägg till det att vår enda högerback, den underskattade Alvaro Arbeloa, varit skadad i två veckor och troligtvis inte är i toppslag. Det som oroar mig mest är ändå att vi spelat få förbannat dåligt efter den förra matchen och verkligen underpresterat. Det krävs att vi kommer tillbaka på den nivå som vi höll i Madrid för att vi ska ta oss vidare och det är skönt att vi sitter på 1-0 sedan senast. Jag hoppas och tror att vi tar oss vidare ikväll, en kvartsfinal i CL vore skönt. 0-0 känns inte helt omöjligt, det brukar vara nervöst när vi spelar i Europa och det blir det säkert nu också.

Dagens låt: J.Tillman - Firstborn, intressant singer/songwriter som påminner mycket om Damien Jurado. Lyssna och njut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home