Saturday, March 21, 2009

Avijakt

Igår var jag med en hemsk händelse, som dock slutade lyckligt. Jag och Malin var på Konsum för att lösa ut några paketavier, vi hade tre avier och en av dem var för att hämta ut min biljett till Glasvegas på Cirkus. Innan vi gick för att lösa ut paketen gick vi in i affären och handlade lite, det var ju fredag och då måste man ha lite godis. När vi handlat färdigt gick vi bort till kassan där man hämtar paket, när vi stod i kön upptäckte Malin att en avi saknades och det var min konsertbiljettsavi. Jag blev skräckslagen, jag hade lagt mycket pengar på biljetten och ser verkligen fram emot spelningen. Jag gick bort till kassan där vi betalade och letade, men jag kunde inte hitta min åtråvärda avi. När jag letat ett tag tog jag över Malins plats i kön, hon sprang in i affären och letade. Jag stod kvar där i kön, nervös över att kanske inte få ut mina biljetter. Det försvann en hel del av det godis vi köpt till kvällen under de minuter som jag väntade. Efter en liten stund kom Malin tillbaka och till min stora lycka hade hon avin i handen, hon hade hittat den i kassan. Genast blev jag lugn och kunde sedan lösa ut min biljett, nu ligger den på en säker plats, där kommer den att få ligga fram till vi åker till Stockholm.

Dagens låt: Peter Doherty - Last of the English Roses, en annan spelning som jag ser fram emot.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home