Saturday, February 07, 2009

Lucklös

Vårt kök är inne i en riktig omvandlingsperiod, först blev det omtapetserat och ommöblerat, nu är det dags för nästa steg. Vi ska få våra luckor och lådor ommålade och i tisdags kom företaget som ska måla och hämtade dem. Detta gör att vårt kök känns mycket annorlunda för tillfället, alla skåpluckor är borta och det är faktiskt ganska praktiskt. Det går väldigt fort att ta fram frukosten på morgonen när man kan plocka fram allt utan att behöva öppna och stänga luckor. Det ska dock bli skönt att få tillbaka de nymålade luckorna nästa vecka, för det är inte så stiligt med ett öppet skafferi. Sista steget i köksomvandlingen blir byte av kyl och spis, det kommer att ske någon gång i februari eller mars, det ser jag fram emot.
Igår var jag hemma hos Ronnie och firade hans födelsedag, jag passade dessutom på att bråka lite med lillebror, som fick vara hos Ronnie och syster eftersom mor och far var på konsert. Jag och Ronnie såg den underhållande filmen Anchorman. Det är några scener i den som är riktigt roliga, speciellt kanske fightingscenen där San Diegos olika nyhetsteam gör upp. Filmens stora behållning är ändå Steve Carells karaktär Brick, han säger nog inte en enda vettig sak under hela filmen. Carell var väldigt bra i Little Miss Sunshine, en av de bättre filmerna jag sett de senaste åren, och i den här filmen är han väldigt rolig. Det var lite roligt att se Luke Wilsons lilla roll i filmen också. Han må vara en mycket ojämn skådespelare som gjort en del mindre bra filmer, men jag kan inte se honom utan att tänka på den suveräna tennisscenen i Royal Tenenbaum.

Dagens låt: Fatboy - Way down low, Peace & Love i sommar ser än mer intressant ut nu, med Fatboy i artistlistan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home