Thursday, January 29, 2009

Oasis


Äntligen var det dags för Oasis i Globen.

Bröderna Gallagher bjöd på en mycket bra spelning. Jag har inte varit ett fan av Oasis så länge och har inte sett dem tidigare, jag kan alltså inte jämföra med hur de var när de stod på topp, men jag hade inte en tråkig stund under gårdagens spelning. Gamla hits som Wonderwall, Supersonic och What´s the story morning glory blandades med låtar från den nya skivan, bl.a den mycket starka I´m outta time.

I de recensioner jag läst om spelningen i Göteborg för några dagar sedan stod det att Liam inte kan sjunga längre, jag håller verkligen inte med.

Vi stod och njöt i publiken, det var riktigt bra.

Det var en häftig inramning och publiken omkring oss på ståplats levde sig verkligen med i spelningen. Tyvärr fick jag spendera en del av konserten bredvid en kille som tyckte att det var nödvändigt att skrika med i refrängerna på alla låtar han kunde, lite irriterande.

Ett av extranumren var Don´t look back in anger, där Noel briljerade. Sedan följde också Champagne supernova och I am the walrus, högkvalitativ avslutning.

Idag har vi gjort Stockholm och ska man orka med det dagen efter en konsert krävs kaffe.

Dagens låt: Oasis - What´s the story morning glory, klipp från gårdagens spelning.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home