Saturday, January 24, 2009

Slut på Marvel

För någon månad sedan började jag prenumerera på Marvel Special, det sades då att den i första hand skulle innehålla berättelser om Wolverine och X-men. Efter bara ett par nummer låg helt plötsligt en tidning med Hulken på vår dörrmatta, i tidningen gick då att läsa att man tänkt om och i stället tänkt satsa på flera olika marvelhjältar. Jag gillar inte Hulken, men när jag såg att det skulle bli två nummer av Iron Man de kommande månaderna blev jag mindre missnöjd. Det hann komma ett nummer av Iron Man, sedan var det helt plötsligt ett nummer av Spindelmannen som kom. I tidningen låg ett brev från redaktionen, de hade blivit tvingade att lägga ner Marvel Special pga bristande intresse och min prenumeration gick över på den enda marveltidning som fanns kvar, nämligen Spindelmannen. Det är väldigt tråkigt att serietidningarna inte kan överleva längre, när jag var liten fanns både Spindelmannen och Marvels Universum, dessutom hade Stålmannen en egen tidning och i perioder även Batman. Av det finns nu alltså bara Spindelmannen kvar och det innebär att den mest intressanta serien, X-men, inte kan spridas och nå ut till nya och gamla fans, illa.
Mindre tråkigt var det att få post i torsdags, då kom nämligen min Henry Rollins show-dvd. Henry Rollins show är den klart mest intressanta talk show som gjorts, samtidigt som den är både rolig och underhållande. När serien gick på tv lyckades jag missa många av avsnitten, men nu ligger 60 avsnitt och väntar på mig i en trippel-dvd, det känns bra. Jag och Malin såg intervjun med Oliver Stone igår, den gjorde mig verkligen inte besviken. Vi passade också på att försäkra oss om att vi får se Henry Rollins live i sommar, det gjorde vi genom att köpa biljetter till Peace & Love i Borlänge. Det kommer att bli en trevlig vecka, med Moz på onsdagen och sedan festival torsdag till lördag.

Dagens låt: Oasis - Champagne supernova, nu är det inte långt kvar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home