Wednesday, February 04, 2009

Carra


Idag är jag hemma sjuk för andra dagen i rad, det är tråkigt, men har samtidigt givit mig tid att läsa. Jag fick Carras självbiografi i julklapp och började läsa den intresserat på jullovet, när sedan jobbet körde igång igen hade jag inte tid att läsa lika mycket. Nu när jag varit hemma har jag läst ut boken och det var en mycket intressant bok. Carra har varit min favorit i Liverpool i många år och det har inte förändrats av att jag läst hans bok.
Som inbitet fan är det intressant att få veta mer om vad som hänt i klubben än det som står i tidningarna och med tanke på hur länge Carra har varit i Liverpool får man följa med på en rejäl resa.
En av anledningarna till att jag gillar Carra är att han verkligen brinner för klubben och det är något som lyser igenom under hela boken, han ängnar ett kapitel åt landslaget och ett åt sin familj, sedan är det, förutom inledningen om hans uppväxt, endast Liverpool. Man får hans åsikter kring värvningar, man märker bland annat att han inte var något jättefan av Diouf och Westerveld, managers, tränare, ägare, medspelare och framför allt hans åsikter om klubben han vikt sin karriär till.
Carra är inte purung längre och det märks i boken att han börjat tänka på det själv också. Han skriver att hans karriär inte skulle kännas komplett utan en vinst i PL, jag hoppas verkligen att han kommer att få uppleva en sådan innan ha lägger av, det förtjänar han Kung Carra.

Dagens låt: Ryan Adams - My love for you is real, hittade ingen riktig version på youtube, men den här covern får duga.
My love for you is real
It moves like a summer breeze
My love for you is strong
Lord it brings me to my knees

0 Comments:

Post a Comment

<< Home