Wednesday, February 11, 2009

Lat på morgonen

Igår gjorde jag ett avbrott i min hurtighet, jag tog bilen i stället för att gå till jobbet, men jag hade en bra anledning.
Jag var ganska trött när jag vaknade på morgonen, jag hade ställt klockan för att hinna gå. Efter en snoozning pallrade jag mig upp ur sängen och tog på mig morgonrocken, sedan fortsatte jag ut i köket och fixade i ordning frukost. När jag och Malin satt där och åt började jag fokusera på termometern som sitter i fönstret, den visade att det var elva grader kallt ute. Det kändes inte speciellt lockande.
När jag ätit färdigt gick jag in på toaletten och borstade tänderna, sedan tittade jag på termometern igen, den var fortfarande på elva minusgrader. Då gjorde jag det enda rätta, jag tog av mig morgonrocken, lade mig i sängen och ställde klockan på 45 minuter längre fram, sedan somnade jag om, vaknade och tog bilen till jobbet. Det var otroligt skönt att slippa knalla till jobbet i kylan och, kanske ännu mer, det var väldigt skönt att få de där extra 45 minuterna sömn.
Idag har jag gått till jobbet igen och det var inte speciellt jobbigt, men så var det bara nio grader kallt ute idag också och det gör faktiskt skillnad.

Dagens låt: Libertines - Time for heroes
How I cheerish you my love

0 Comments:

Post a Comment

<< Home