Tuesday, February 10, 2009

Kvalitetsfilmer

De senaste två dagarna har jag hunnit med att se två stycken riktigt bra filmer, Into the wild och Valkyria.
Den förstnämnda hade jag höga förväntningar på och de infriades verkligen, en tänkvärd film om en ung man som lämnar allt han har och beger sig ut i vildmarken. På vägen dit träffar han på en hel del intressanta människor och de mötena är mycket underhållande. En av filmens allra största fördelar är musiken, för det som Eddie Vedder från Pearl Jam snickrat ihop är väldigt bra och sätter en passande stämning till filmen. Into the wild är en film man bör se helt enkelt.
En annan film man bör se är Valkyria, även om det var med blandade känslor jag såg den sätta igång igår på bion. Anledningen till att jag inte var helt hundra inställd på att se den var att man visade trailern för Wolverine innan och då fick jag ett mycket starkt sug efter att se den i stället, trailern är grym och jag är övertygad om att filmen kommer att bli bra också. Efter ett tag kunde jag dock fullt fokusera på Valkyria. Jag har väldigt svårt för Tom Cruise och det är väl egentligen det enda negativa jag kan hitta med filmen. Annars är det en spännande film, trots att man vet redan innan hur det kommer att sluta.
Jag möttes av en mycket rolig nyhet idag när jag slog på datorn och kollade igenom nyheterna, tydligen är det så att Pete Doherty kommer till Peace & Love i sommar. Nu är jag medveten om att det inte är någon garanti att han kommer, han var bokad med Babyshambles senast jag var där, men dök inte upp. Det senaste året har han dock verkat hyfsat stabil och åtminstone dykt upp på de spelningar han ska göra, så jag hoppas det håller i till i sommar. Peace & Love ser mer och mer intressant ut, det kommer att bli tre väldigt bra dagar.

Dagens låt: Libertines - Don´t look back into the sun, hoppas han inte bara spelar soloskivan när han kommer i sommar, om han kommer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home