Tuesday, January 20, 2009

Tack för allt Ryan

Igår läste jag en mycket tråkig nyhet i tidningen, en av mina absoluta favoriter har givit upp sin musikkarriär, nämligen Ryan Adams. När jag skrev mitt första inlägg på den här bloggen, för sisådär 3,5 år sedan satt jag vid min dator och lyssnade på hans musik och det har jag gjort många gånger sedan dess. Hans andra soloskiva, Gold, är fortfarande en av de allra bästa skivor jag hört och det kommer den nog alltid att vara. Ryans beslut att sluta med musik gör att jag är än mer glad över att jag och Ronnie såg honom senast han var i Sverige, det hade varit bittert att aldrig få se denna mästare live. Tydligen är det en öronsjukdom som nu fått honom att ge upp musiken och det är väldigt tråkigt. Efter sig lämnar han mängder av kvalitetsmusik, både från sin tid i Whiskeytown och som soloartist. Jag hoppas han kan ompröva det här beslutet och komma tillbaka till musiken i framtiden, men om han inte gör det är det bara att tacka för den ljuva musik han spridit genom åren.
Här är några av hans storverk:

Two

When the stars go blue

Firecracker

Rescue blues

Dagens låt: Ryan Adams - Harder now that it´s over

0 Comments:

Post a Comment

<< Home