Tuesday, December 02, 2008

Godaste godiset och en riktig pissmatch, igen

Andra december idag och jag har alltså påbörjat öppningen av paketkalendern som jag fick av Malin, de två paketen hittills har verkligen levt upp till förväntningarna. Malin känner mig väl och har i de två första paketen slagit in mina favoritgodisar från Karamellkungen, nämligen Toffénougaten. Att döma av storleken på paketen tror jag att det kan finnas mer av den varan i de som finns kvar, min frukost kommer således att bli riktigt lyxig de kommande veckorna. Då jag dessutom har en chokladkalender att öppna när jag kommer hem från jobbet får jag garanterat min chokladdos under dagarna.
Vi såg första avsnittet på årets julkalender igår också, jag är inte helt övertygad om att det är något som jag kommer se varje avsnitt av, men det verkade ganska okej i alla fall.
En sak som inte var helt okej var Liverpools insats i gårdagens hemmamatch mot West Ham. Jag har aldrig varit så besviken över en match som tar oss upp i serieledning, nu har jag visserligen inte upplevt så många sådana matcher, men man kan bara inte vara nöjd med 0-0 hemma mot ett pisslag. Det här är andra hemmamatchen i rad som vi blir mållösa och det är inte bra. Även om vi gick upp i toppen igår så tror jag att det var igår som vi spelade bort seriesegern, visst är vi med i racet än, men jag kan inte tänka mig att laget som vinner serien kan tappa poäng hemma mot Stoke, Fulham och West Ham. Problemet nu är att vi inte har några som helst offensiva hot att komma med när motståndarna backar ner med hela laget runt straffområdet. När Torres är med kan han avgöra sådana matcher på egen hand, nu är han skadad. När Gerrard är bra kan han avgöra med skott utifrån, mot Fulham var han inte med och igår var han dålig. Vi är stabila när vi möter lag som spelar, men mot lag som bara backar har vi inga vapen och det är inget som lovar gott inför framtiden. Alla pisslag som kommer till Anfield vet nu att de har en chans att ta poäng om de bara försvarar sig bra. Igår var vårt största hot Hyypiä och hörnor, det säger en hel del om offensiven i en match där vi hade bollen hela tiden. Vi hade ett kanonläge att rycka ifrån i toppen, men i stället gör vi ännu en skitmatch. Jag hoppas jag har fel och att vi vinner ligan trots alla onödiga poängmissar, men jag är rädd att vi missat vår chans nu.

Dagens låt: Arcade Fire - My body is a cage
I'm living in an age,
Realizing I'm dancing
With the one I love

0 Comments:

Post a Comment

<< Home