Tuesday, November 25, 2008

Underhållning

Härom dagen såg jag och Malin ett mycket intressant program på sexan, nämligen Hål i väggen. Jag hade sett ett halvt program tidigare och visste lite om vad det gick ut på, men att det var så pass underhållande det visste jag inte. Vi skulle bara titta på första minuterna eftersom Malin inte sett detta speciella program tidigare, men det slutade med att vi tittade färdigt på hela avsnittet. Själva idén är så dum att den blir bra, en vägg kommer emot de tävlande och de tävlande ska försöka forma sin kropp efter det hål som finns i väggen. Om de misslyckas åker de ner i vattner, om de klarar det kan de inkassera poäng. Inte nog med att idén är dålig, programledaren är medioker och de tävlande kan inte direkt stå överst på listan när man ska ha in kändisar i tävlingar. Av de tävlande i programmet jag och Malin såg kände jag igen en av sex deltagare, det var Ola Lindholm som var programledare i melodifestivalen var några år sedan. Som sagt, idiotisk programidé, dåliga gäster och dålig programledare, men programmet var riktigt roligt.
En annan typ av underhållning stod på programmet igår när jag och Malin var på hockey här i stan och såg Brynäs möta Södertälje. Om Hål i väggen var mer underhållande än det borde vara så var det tvärtom med hockeyn. Det var riktigt dåligt spel och under de 60 minuterna man spelade gjordes det bara ett enda mål, ett par träffar i ribba och stolpe men något spel att prata om var det inte. Nu vann ju Brynäs, så då gjorde det inte så mycket att spelet inte höll någon högre nivå. En sak man fastslå i alla fall, Jakob Markström kommer inte att stanna i elitserien i många år.

Dagens låt:Stone Roses - Sally Cinnamon
Sent to me from heaven

0 Comments:

Post a Comment

<< Home