Wednesday, November 26, 2008

Extras

Ricky Gervais är något av ett geni, det stod klart redan i och med The Office och bekräftas än mer i Extras. Jag och Malin låg igår och tittade på de två första avsnitten från första säsongen av serien och den är verkligen underhållande. Ben Stillers gästspel är riktigt bra, jag har altid gillat honom, trots att han gjort ett par riktigt dåliga filmer. Det är hans insats i Royal Tenenbaum som har medfört att jag har respekt för honom och han visar i Extras att det är välförtjänt, även om hans roll inte är jättestor ser han till att göra avsnittet extra roligt.
Mitt favoritavsnitt i serien är det när Orlando Bloom gästar, det är verkligen inte en skådespelare som jag har mycket till övers för. Visst var Sagan om Ringen bra filmer, men jag har aldrig riktigt förstått hur de kunde göra honom till en högbetald skådis, så bra agerar han inte och han är minst sagt grå i de filmer han gjort efter genombrottet. I Extras tycker jag ändå att han gör bra ifrån sig. Ett annat höjdaravsnitt är det när Kate Winslet gästspelar och man får inte heller missa avsnittet med David Bowie. Som ni märker är det här en utmärkt serie, tveklöst en av de allra bästa komediserier som spelats in. Office och Seinfeld är de bästa som gjorts, men Extras är inte så långt efter. En smart och rolig serie, dvd-boxen med alla avsnitten har en given plats i vår hyllvägg.

Dagens låt: The Killers - A Dustland Fairytale, nytt från Killers. Låter lovande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home