Wednesday, November 19, 2008

Ingen X-men

Jag är lite bitter, anledningen är en tidning som kom på posten härom dagen. Det var knappa två månader sedan jag återupptog min prenumeration på X-men/Wolverine, eller Marvel Special som tidningen kallas. Jag har köpt numren det senaste året, därför tyckte jag att det var på tiden att skaffa prenumeration igen. När tidningen för andra gången ramlade in genom mitt brevinkast härom dagen fick jag en liten chock, på framsidan var nämligen en bild av Hulken. När jag tittade igenom den insåg jag att hela tidningen bestod av Hulken-serier, när jag sedan läste infon såg jag att de två kommande tidningarna skulle innehålla Iron Man. Inget ont om Iron Man, det är en bra serie, men jag skaffade tidningen i tron att jag skulle få läsa spännande X-men eller Wolverine-avsnitt varje månad. Jag känner mig lite lurad. Tyvärr är det så att väldigt få köper marvels tidningar nu och därför provar man att ge ut de serier som är mest filmaktuella, men jag tycker det är skittrist. Det är X-men och Wolverine som är de bästa serierna, de som verkligen förtjänar en egen tidning och det var en sådan tidning jag trodde att jag började prenumerera på.
Förhoppningsvis återgår man till Wolverine nästa år, när filmen om honom kommwe ut på bio. Om så blir fallet kommer jag inte att ångra de pengar jag lade på tidningen, men fortsätter man med Hulken kommer jag fortsätta att vara bitter.

Dagens låt: Oasis - Live forever
I think you're the same as me
We see things they'll never see
You and I are gonna live forever

0 Comments:

Post a Comment

<< Home