Friday, August 01, 2008

She bangs the drums

Ikväll var jag hemma hos Kusen och hälsade på en sväng. Där var ett gäng samlat för umgås och spela lite tv-spel. Det spel som gick varmast var, som vanligt, guitar hero. Jag spelar det alldeles för sällan för att bli någon virtuos på den där plastguran, men de andra börjar få fart på fingrarna ordentligt numera. Idag gjorde jag dock en riktigt stabil insats, men det hade mycket med låten att göra. Oftast brukar man spela hårdrockslåtar, alltså låtar som jag inte är speciellt förtjust i. Visst finns det en del okej musik att hämta även bland dem, men idag fick jag chansen att spela en låt som är klart mycket bättre. Låten jag menar är She bangs the drums med Stone Roses. När man ska spela en sådan låt gör det ont att missa en ton, låten är ju så otroligt bra, men förstörs när man spelar fel. Därför satt jag där och fokuserade otroligt när det var dags för mig att spela igenom låten och några minuter senare satt jag där med en träffsäkerhet på 94% och pustade ut. Jag ska inte säga vilken svårighetsgrad jag spelade på, men den var tillräckligt svår för att jag skulle få slita mig igenom låten. Tyvärr tyckte de andra att det var mycket roligare att gnida sig igenom mängder av olika power metal-låtar, så när jag inte spelade fick jag inte samma musikaliska njutning, men jag kunde koppla av.

Dagens låt: Stone Roses - She bangs the drums
Have you seen her have you heard
The way she plays there are no words
To describe the way I fee

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Har inte Ricky Martin en låt som heter något i stil med She bangs? Tror det var den låten som gav dig blodad tand!

12:29 AM  

Post a Comment

<< Home