Wednesday, July 30, 2008

Tomas Thaiboxaren

Eftersom jag är uppvuxen med Van Damme-filmer var det med spänd förväntan jag ikväll gjorde min debut som thaiboxare, jag och Malin följde med syster och Ronnie på en träning hos en dojo här i stan. Det var inte speciellt många deltagare på träningen, tror vi blev åtta stycken till slut, men vi som var där fick slita.
Uppvärmningen var ganska lugn, med lite löpning och skuggsparkar och slag, sedan började den riktiga träningen. Ungefär en halvtimme senare låg jag helt utpumpad på mattorna i lokalen och pustade ut efter ett av de jobbigaste pass jag haft på länge. Att det skulle vara jobbigt var jag inställd på, men jag vet inte om jag trodde att det skulle vara så här pass jobbigt. Jag kan inte påstå att jag kände mig som Van Damme när jag sparkade på de kuddar som Ronnie höll upp åt mig, då det dessutom fanns speglar i lokalen såg jag där att jag inte var någon Van Damme. Tränaren var mycket entusiastisk och gick runt i lokalen och gav råd, något som behövdes, då man kanske inte hade en klockren teknik. Ibland hade jag dock lite svårt att lyda hans råd, speciellt då han ville få mina stela ben upp i huvudhöjd. Avslutningen, då vi fick stå och mata slag och sparkar på en sandsäck, var otroligt jobbig och fysen som följde därefter var inte att leka med. Men det var roligt och att det var nyttigt för kroppen råder det ingen tvekan om. Det kommer garanterat att bli fler besök i dojon, men det kommer döja innan jag ger mig på palmer.

Dagens låt: Band of horses - No one is gonna love you(more than I do)
Anything to make you smile

0 Comments:

Post a Comment

<< Home