Tuesday, July 22, 2008

Snooze och Bon Iver

Jag har alltid varit ganska dålig på att ligga och dra mig på morgonen, men på sistone har jag blivit klart skickligare på området. De senaste dagarna har jag till och med lärt mig att utnyttja snoozeknappen på mobilen. På min gamla telefon visste jag inte ens hur man fick till en snoozning, men den nya telefonen har redan fått använda den funktionen vid ett par tillfällen. I morse snoozade jag hela tre gånger innan jag lyckades kravla mig från sängen till soffan. Det känns lite mesigt att vakna vid nio och vara så trött när jag vet att Malin då redan varit uppe i fem timmar och jobbat i tre av dem. Jag har fortfarande nästan tre veckor kvar innan det är dags att börja på mitt nya jobb och det känns skönt att veta att det inte längre är uppstigning vid fem som krävs för att jag ska komma i tid till morgonmötet. Nu när jag kan cykla till jobbet kommer det nog att räcka att ställa klockan på strax före sju, lyx.
Igår hittade jag en intressant artist på internet, artisten kallar sig Bon Iver. Musiken är lågmäld, akustisk, dyster och riktigt bra. På hans myspace går det bara att lyssna på två av låtarna från debutskivan, men de är verkligen värda den lyssningen. Klicka er in här och lyssna, ni kommer säkerligen att förstå ganska snabbt varför jag fastnade för musiken. På vissa håll påminner Justin Vernon, som han egentligen heter, om svenska Loney, Dear, men oftast känns det väldigt eget. Det kommer nog inte dröja speciellt länge innan jag beställer Bon Ivers skiva, det verkar vara för bra för att inte äga.

Dagens låt: Loney, Dear - I love you(in with the arms)
Keeping me calm, keeping me calm like you do.
I love you, I love you, off with the boards

0 Comments:

Post a Comment

<< Home