Friday, July 25, 2008

Bränd

Min bondbränna är borta nu, åtminstone på baksidan av mig, men den försvann på ett ganska smärtsamt sätt. Igår var jag, Gorbatjov och Den Gamle Franken ut till Harnäs och badade, det är varmt här nu och då vågar till och med jag ut mig till vattenområden. Vi tog en bra solplats och låg och stekte oss i en liten stund innan vi gick ner i vattnet, observera att jag doppade mig först. Efter det att Den Gamle Franken fegat ur när han skulle hoppa från tian och i stället valt sjuan lade vi oss och solade en stund igen. En liten stund senare gick vi ner och badade igen, ett ganska kort bad eftersom jag inte riktigt kunde förstå det sköna i att bada utan i stället stod en bit in och huttrade.
När vi hade torkat efter denna badsväng satte vi oss i bilen för att åka hem, då kände jag hur det kliade mot ryggstödet och genast kom jag på att jag hade glömt bort att smörja in mig med den solkräm som jag så duktigt hade lagt ner i min badarpåse. När jag mot kvällen tittade i spegeln såg jag att min rygg hade bytt färgnyans och var i det närmaste rosa. Min bondbränna var borta, men när jag låg och vred mig i soffan på kvällen saknade jag den verkligen.
Ikväll ska jag och Malin se Batman, det ser jag fram emot.

Dagens låt: Elvis Presley - The wonder of you, ren klass.
And when you smile the world is brighter
You touch my hand and Im a king

0 Comments:

Post a Comment

<< Home