Wednesday, July 23, 2008

Rörmokeri

Jag har inte bara bondblod i mig, jag har rörmokarblod i mig också, detta bevisade jag idag när jag lagade Malins dusch. Jag höll på att skölja ur shampot ur håret när vattnet helt plötsligt slutade att spruta ur duschmunstycket. Efter att ha provat med att skruva av och på några gånger utan resultat insåg jag att något måste vara fel. För att kolla hur pass omfattande vattenstoppet var sträckte jag mig ut ur duschen och vred om kranen till handfatet, där rann vattnet utan problem. Stoppet var alltså begränsat till duschen, jag var inställd på att få skölja färdigt håret i handfatet, men mot alla odds löste jag problemet som uppstått utan hjälp från annat håll. När jag tittade på slangen såg jag att den var väldigt ihopsnurrad, det slog mig att det kanske kunde vara anledningen till att vattnet inte kom fram som det skulle. Jag snurrade upp slangen och vred på vattnet igen, genast var den gamla strålen tillbaka i munstycket och jag kunde utan problem duscha färdigt.
Idag har jag köpt biljetter till en film som jag väntat oerhört länge på att gå och se, filmen jag menar är givetvis den nya Batman-filmen. Det har skrivits oerhört mycket om den sedan Heath Ledgers tragiska dödsfall, men jag har längtat efter filmen längre än så. Mina förväntningar är oerhört höga och allt annat än en kanonfilm kommer att göra mig besviken, jag hoppas verkligen att slipper bli det.

Dagens låt: The Platters - Only you
When you hold my hand
I understand the magic that you do

0 Comments:

Post a Comment

<< Home