Thursday, July 31, 2008

Loppisfynd ännu en gång

I morse när jag vaknade kände jag mig oerhört tung i benen, ganska snart kom jag på anledningen, det var givetvis gårdagens thaiboxning som gjorde sig påmind. Framsidan av låren var inte speciellt sugna på att röra min ben framåt, men efter lite övertygelse tog jag mig upp ur sängen.
Dagen har annars innehållit loppisbesök, det blir en hel del sånt nu när lägenheten snart ska inredas igen. Det blev inga möbler den här gången, men det blev ännu en kvalitativ lp-skiva. Även om skivan inte var så bra som hans soloskivor brukar vara så gjorde Kris Kristofferson en bra insats på duettskivan med Rita Coolidge. På vissa ställen var det en aning tråkigt, men på vissa ställen kommer Kristofferson till sin rätt och en låt som Loving her was easier gör sig alltid bra, det är en klasslåt. Jag fick ge fem kronor för skivan, på Kupan här i Gävle, så jag tvekade inte när jag hittade den i en av de backar som stod i på ett bord längst in i affären. Jag har gjort väldigt många vinylfynd i sommar och samlingen börjar bli hyfsat respektabel, countrydelen består inte oväntat av de här två herrarna. Det är väldigt tråkigt att jag aldrig fick chansen att se Johnny Cash live, men spelningen med Kris Kristofferson som jag och Gorbatjov besökte i fjol kommer jag aldrig att glömma. Kristofferson har en röst som man inte kan ogilla och att se honom stå där helt ensam på scenen med sin gitarr var otroligt häftigt. Spelningen var på Cirkus, dit ska jag och Malin snart och se Last Shadow Puppets, det kommer nog också att bli en otroligt häftig tillställning.

Dagens låt: Johnny Cash - The first time ever I saw your face
And the first time ever kissed your mouth
I felt the earth move
Through my hands
Like the trembling heart
Of a captive bird

0 Comments:

Post a Comment

<< Home