Monday, July 28, 2008

Besök

Igår såg jag Batman igen, anledningen till det var att det kom besök från hemtrakterna. I Bollnäs prioriteras tydligen både Mamma mia och Sex & the city före The Dark Knight och då är det inte konstigt att bollnäsarna kommer hit. Det var Ljung, Bolinder och Ljungs kamrat Ante som letat sig hit. Med i biosalongen fanns också Den Gamle Franken, RajRaj, Liv och Kusen. Filmen var hur som helst nästan lika bra andra gången och jag hoppade till på samma ställe den här gången också, trots att jag visste vad som skulle hända.
Efter filmen tog jag och besökarna en kaffe på waynes uteservering. Det är skönt att kunna sitta ute, men jag kan inte tänka mig en omysigare placering av en uteservering än den man fått till på waynes här i stan. Förut hade man några bord nere på gatan mot torget, men nu har man i stället fått för sig att det är bättre att ställa sina utebord på parkeringen utanför fiket. Nu sitter man alltså på en del av åhléns parkering, till och med rutorna är kvar, när man dricker kaffe utomhus hos waynes. Jag fick tillbaka en gammal skuld igår också. Ljungs kompis Ante var med oss och spelade Nintendo 64 när jag gick i gymnasiet. Vi hade hyrt spelet på videohallen i Bollnäs och betalat en liten summa för det, men Ante hade inga pengar då så han kunde inte betala sin del. Igår, 7-8 år senare, fick jag de 20 kronor som jag väntat på sedan dess, bättre sent än aldrig.

Dagens låt: The Kooks - Shine on
About your hair, you needn't care,
You look beautiful all the time

0 Comments:

Post a Comment

<< Home