Tuesday, July 29, 2008

Punisher och Keane

Batman verkar slå de flesta rekord som finns att slå just nu, vissa tror att den kan komma att spela in mer pengar än Titanic gjorde, vilket känns helt rätt. Det blir lite tomt nu när Batman är visad, Wolverine kommer inte förrän halvvägs in i nästa år. I slutet av det här året kommer i alla fall en marvelfilm som jag inte direkt har samma föränväntningar på, nämligen Punisher WarZone. Jag såg trailern för första gången idag och jag kan inte påstå att den drog upp förväntningarna nämnvärt. Skådespelarna är, för mig, okända och regissören ser inte ut att ha gjort speciellt mycket av kvalitet. Den förra filmen var inte bra och jag tror inte att den nya kommer bli så mycket att hurra över heller. Brutal verkar den vara i alla fall, alltid nåt. Jigsaw är skurken den här gången, det gör att filmen i alla fall känns lite intressant. Han var nämligen skurken i det dubbelavsnitt som jag läste när jag upptäckte Punisher, det utspelades under en tid när man fängslat Punisher och Jigsaw satt på en annan avdelning av fängelet. Om filmen är lika underhållande som tidningen kommer jag att vara nöjd, men jag är tveksam.
Något jag inte är tveksam till är värvningen som Liverpool slutförde under gårdagen. Robbie Keane är en spelare som jag alltid gillat och med tanke på att han spelat i konkurrentklubbar under många år säger det en hel del. Han är en väldigt skicklig spelare som dessutom har en beundransvärd inställning när han är på planen. Det enda jag inte riktigt gillar med övergången är att Keane egentligen inte är den spelartyp vi är i mest behov av. Vi har saknat kvalitet i kantspelet i många år och det verkar som om det kommer fortsätta att vara så. Det är bara att hoppas på att Babel växer till den här säsongen och att Pennant får vara helt skadefri och visa den kvalitet som han kan ha. Robbie Keane kommer säkerligen att göra en hel del mål och i och med det ta bort en del av den stora press som vilat på Torres och Gerrard under det senaste året. Förhoppningsvis kommer det in åtminstone en till spelare innan PL drar igång, men det verkar som om vår ekonomi inte riktigt tillåter köp av en till spelare i samma prisklass som Keane. Hoppas bara att en till värvning inte innebär att Alonso lämnar klubben, jag vill gärna se honom hos oss även nästa säsong, han kan bättre än han visade i fjol.

Dagens låt: Damien Rice - I remember
I remember it well
The first time that I saw
Your head around the door
'Cause mine stopped working

0 Comments:

Post a Comment

<< Home