Tuesday, August 26, 2008

Phoenix Saga

Ibland gör man oväntade fynd, ett sådant gjorde jag i helgen. Jag och Malin gjorde ett snabbt besök på hennes gamla jobb, en bokaffär, för att köpa en tidning och lite vatten till vår resa till Dalarna. Alldeles innan vi skulle gå kastade jag ett öga ett på ett av ställen längst inne i affären, där stod något som såg väldigt intressant ut. Det som stod där var en pocket med X-men. 236 sidor X-men till det klart överkomliga priset 49 kronor, redan där kändes det som ett fynd, men det skulle bli ännu bättre.
Igår lade jag mig i soffan för att läsa denna pocket och jag insåg snart att jag gjort ett riktigt kap, pocketen innehöll nämligen Phoenix Saga. Den berättelsen brukar kosta massvis att köpa vanligtvis, åtminstone på de ställen jag letat, och är en av de mest klassiska historier inom serien. Jag har inte läst hela tidigare, därför hade jag väldigt svårt att slita mig ifrån tidningen när jag väl börjat inse hur spännande det var. Efter ett tag avbröt jag och lagade mat, sedan tog jag upp läsandet innan jag skulle sova, det resulterade i att min sömn inte blev lika lång som den brukar vara. Jag brukar släcka innan elva, men igår överskred jag den gränsen och i morse när Malin kom hem från sitt nattjobb var jag väldigt nyvaken. Ikväll ska jag läsa ut pocketen, ska bli mycket spännande.

Dagens låt: The Wombats - Let´s dance to Joy Division
so happy, yeah, we're so happy
so happy, yeah, we're so happy

0 Comments:

Post a Comment

<< Home