Thursday, August 21, 2008

Skivhösten

Skivhösten ser väldigt spännande ut i år, en snabb titt på listan över band som släpper nytt visar att det finns en hel del att se fram emot. De skivor jag ser mest fram emot är fäljande:

The Verve - Det känns som en evigheten sedan den magnifika Urban Hymns släpptes. Ashcrofts soloskivor har varit bra, men inte i klass med den. Nu kommer äntligen Verve ut med nytt, väldigt spännande.

Pelle Carlberg - Jag kan inte fatta att han inte blivit större än han är. Hans två tidigare skivor innehåller högkvalitativ pop med väldigt bra texter, jag väntar mig något liknande här.

Sophie Zelmani - Jag upptäckte hennes musik ganska sent, men när jag väl gjorde det var jag fast. Hoppas på en bra skiva och ett besök på Spegeln i Gävle.

Okkervil River - Det här kommer att bli en kanonskiva, kan inte tänka mig något annat. Okkervil Rives är klass.

The Streets - Kanske den skiva jag ser mest fram emot av alla de som kommer nu i höst. Mike Skinner är en suverän låtmakare och med tanke på hur lång tid han lagt ner på den här skivan måste den vara bra.

Kaiser Chiefs - Det är lätt att fastna för deras musik, om den här skivan följer i samma spår som de tidigare är den lätt värd ett köp.

Laleh - Jag gillar hennes musik och live är hon alltid väldigt bra. Det ska bli spännande att höra åt vilket håll den här skivan går, men bra kommer den garanterat att vara.

The Killers - De två första skivorna är båda väldigt bra, bara den här kommer i närheten är den ett givet köp.

Förutom de ovan nämnda kommer nya album med The Cure, Radio Dept, Lambchop, Hello Saferide och Frida Hyvönen, så det kommer bli en bra höst. Guns n Roses ska släppa nytt också, vilket år i ordningen är det egentligen som man läst det i tidningen? Chinese democracy har nog varit på väg i tio år snart.

Dagens låt: The Libertines - Radio America
If call I must do
To take my love my love to you

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ja många intresant skivsläpp, flera som the killers har hög press på sig nu att göra lika bra eller bättre från sig.../LIV

2:53 AM  

Post a Comment

<< Home