Friday, August 15, 2008

Desserter i mängder

Nu är jag hemkommen från årets kick off med mitt nya jobb. Vi har varit på ett hotell några mil utanför Gävle och diskuterat viktiga frågor inför terminen. Det har varit två lärorika dagar, jag börjar få kläm på hur man jobbar på skolan. Det har också varit två väldigt trevliga dagar, jag har lärt känna mina nya kollegor lite bättre och det känns som om det här kommer att bli en väldigt bra termin. Maten vi fått har varit av allra högsta klass, men det allra bästa var efterrätterna som serverades efter middagen igår. Det var ett bord stort som vid en frukostbuffé på Scandic, bordet var fyllt av olika desserter. Det fanns tre olika sorters praliner, fyra olika sorters choklad, fruktsallad, chokladpudding, olika typer av sorbet och massvis av andra delikatesser. Tyvärr hade vi redan ätit både förrätt och huvudrätt innan vi fick hugga in på desserterna, så jag orkade inte med alls så mycket som jag önskat. Inte helt oväntat lade jag min kraft på att få i mig så mycket choklad som möjligt, något som gick ganska bra. Den vita chokladen var oerhört god och en av pralinerna var så god att jag var tvungen att tvinga i mig två, trots att det inte fanns en tendens till plats kvar i magen på mig. Som sagt, en bra kick off var det.
Eftersom det varit min första jobbvecka och Malin dessutom jobbat eftermiddag har vi inte tagit oss framåt i vår nya serie, Jericho, de senaste dagarna. Vi har hållit på med serien ganska länge, men det är först de senaste veckorna som vi kommit igång med tittandet på allvar. De första avsnitten såg vi med så långa mellanrum att jag inte riktigt hann fastna, men nu när vi kommit igång har mitt intresse stigit. Huvudrollen görs av Skeet Ulrich, kan inte minnas att jag sett honom i speciellt mycket mer än den första Scream-filmen, men det är inte han som är mest intressant i serien. Det som jag gillar mest är hur byn isoleras och hur människorna reagerar på det som händer, valet man nyligen hade var ett bra sätt att visa hur fel människor kan komma till makten när samhället är i kaos.

Dagens låt: The Jam - Happy together
I don't hear a symphony
all I hear is the beating of wings
what I'm trying to say is you're my only.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home