Wednesday, August 13, 2008

Pow pow

Nu har jag börjat komma igång med arbetet på mitt nya jobb, det är lite ovant att vara ny, men jag får bra hjälp så jag skulle tro att jag snart är varm i kläderna. I morgon ska vi åka iväg på en resa med övernattning och umgås och diskutera viktiga frågor kring regler på skolan, efter det kommer jag nog att känna mig än mer hemma bland mina nya kollegor.
Idag har jag haft en ganska körig dag. Jag kom hem från jobbet vid fem-tiden, åt ett snabbt mål mat och åkte sedan direkt iväg på thaiboxningen. Varken Malin eller syster var med den här gången, så jag och Ronnie var sjäva bland de andra rutinerade kämparna. Det var en väldigt rolig träning, vi hade en brittisk tränare som körde hårt med oss. När han visade övningarna använde han sig av ljudeffekter som som jag gillade, varje slag ackompanjerades av ett POW, precis som i den gamla Batmanserien. Det var inte riktigt lika jobbigt som första gången jag tränade, men nog kändes det i benen när det var dags för att stretcha. Stretchningen kändes extra viktig idag eftersom jag ska iväg och spela korpmatch i fotboll om knappt en timme, jag får i alla fall vila i två timmar mellan träningen och matchen. Idag möter vi tydligen ett lag som vi ska ha viss chans att vinna mot, ska bli mycket intressant att se vilken nivå de håller. Förra matchen gjorde vi en bra insats, hoppas det ser lika bra ut den här gången.

Dagens låt: The Jam - Absolute beginners
But the Absolute luck is - love is in our hearts!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home