Wednesday, August 20, 2008

Split

Tre dagar på jobbet gjorda nu och jag tror faktiskt att jag lärt mig namnen på alla eleverna i min klass, de är 24 stycken så jag känner mig lite lätt stolt över mig själv. En sak jag inte är lika stolt över är min kunskap om klassrummens placering, idag hade jag till och med en lektion där eleverna fick guida mig rätt, men jag ska nog lära mig det också i sinom tid.
Igår besökte jag mitt fjärde thaiboxningspass, den här gången fick jag och Ronnie till och med kliva in i ringen och testa lite grand på hur det är att sparka direkt på ben och kropp. Det var roligt att testa och man märkte snabbt att det inte gör alls så ont som man tror att det ska göra, ondast gjorde det när man själv skulle sparka och träffade snett. Jag fick in en fin träff på Ronnies lår med mina tår, det är inte riktigt så man ska träffa, så jag skulle misstänka att mina tår värkte bra mycket mer än Ronnies lår gjorde. Det är tydligt att jag kommer att få problem med mitt fotarbete i den här sporten, eftersom jag spelat pingis nästan hela mitt liv är jag van vid att röra mig med stora steg i sidled, så ska man inte göra när man thaiboxas. Små, snabba steg och aldrig stillastående är inte direkt en beskrivning som passar in på min benföring normalt, men nu måste det bli ändring på det, annars kommer nog min nya tränare att bli galen på mig. Det är fortfarande väldigt roligt med träningen och nu har jag bundit upp mig för sex månader framåt, så snart är jag nog uppe på Van Dammes-nivå, då kan jag fixa frukostar på samma sätt som Jean-Claude sitter efter två minuter i den här videon.

Dagens låt: The Libertines - The good old days
If you've lost your faith in love and music
Oh the end won't be long

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jodå, vänsterlåret värkte rätt bra igår ska jag säga =)

4:22 AM  

Post a Comment

<< Home