Saturday, August 16, 2008

He-Man

Igår hamnade vid ett intressant filmrykte igen, tydligen är det så att man planerar att spela in en nya film om He-Man. Åttiotalsfilmen, där Dolph Lundgren spelade huvudrollen, blev kanske ingen större succé, men nu finns det andra förutsättningar både vad det gäller specialeffekter och pengar. Det har kommit ut en teaser, men den säger inte så mycket och jag vet inte om den innehåller något från den kommande filmen. Det enda imdb berättar om filmen är att den kommer ut nästa år, det vore intressant att veta vem som kommer att ta över rollen som He-Man, men det är nog inte klart än. Hur som helst var det intressant att läsa att de tänker försöka göra filmen realistisk, det är inte direkt något som kännetecknar serien. Bara en sådan sak som att ingen ser att Adam och He-Man är samma person tycker jag är lite fascinerande. I den tecknade serien som jag växte upp med var den enda skillnaden mellan Adam och He-Man att He-Man gick runt i håriga underkläder, medan Adam hade mer på kroppen. Men det var inget man tänkte på när man var liten, inte heller tänkte man på hur töntigt det var att avsluta varje avsnitt med en moralkaka likt Fistos "var inte rädd att be om en hjälpande hand". Underhållande var det i alla fall och det går inte att komma ifrån att introt väcker gamla minnen till liv. När jag flyttade till Gävle började man visa en ny version av He-Man på femman på helgmorgnarna, den serien var bättre jag väntat mig. Man fick med många olika karaktärer och var trogen den story som jag mindes från min barndomsserie. Nu är He-Man ändå inte en tecknad serie i första hand, det är min generations mest populära leksaker. Alla hade He-Mangubbar och alla kände till karaktärer som Orko, Teela, Man-At-Arms(eller Stridsmannen, som han hette i den svenska versionen av serien), Beast-Man och Skeletor.

Dagens låt: James - Sometimes
when I look deep in your eyes, I swear I can see your soul

0 Comments:

Post a Comment

<< Home