Wednesday, August 06, 2008

Hall klar

Det har varit lite tunt med uppdateringar har de senaste dagarna, jag har haft fullt upp med andra saker och då blir det lätt så. Det om fyllt mina senaste dagar är tapetsering, nu är det hallen som blivit omgjord. Jag och Malin satte upp de sista bitarna för bara en dryg timme sedan och vi är, med all rätt, nöjda med vår insats. Tapete vi haft nu har varit mer lättarbetad med placering och förflyttning, men eftersom det är en vinyltapet har skärandet varit lite mer komplicerat. Det har gått åt mängder av både rakblad och svordomar innan det har blivit någorlunda rakt på alla håll, att de som gjorde hallen förra gången var både slarviga och klantiga har inte gjort arbetet lättare heller. Hallen har tidigare varit målad och jag har en känsla av att de gjorde ungefär som Mr.Bean, alltså lade en bomb med färg i mitten och sprängde upp den på väggen. Det har nämligen varit färg lite överallt, på kanter, lister och eluttag, dessutom var ringklockan målad i samma färg som väggarna. Att man dessutom målat över gamla pluggar och kablar förstärkte känslan av att de som målat var klåpare. Samtidigt känns det ganska bra att ha de där klantarna att skylla på när man slinter lite med rakbladet och hamnar snett i skärandet. Nu är det i alla fall klart och det är bara köket kvar innan grunden till makeovern av min lägenet, när sedan stamrusten är klar i början av oktober kan vi flytta in där permanent, det ska bli väldigt roligt. Innan dess ska vi också ha fått upp hyllväggen, där jag ska sortera min skivor i bokstavsordning, så jag klarar av att hitta rätt när jag letar.

Dagens låt: The Streets - I wouldn´t have it any other way, snart kommer det äntligen en ny skiva med Mike Skinners musik.
Shes the best thing that ever happend to me and
I dont know what I would do without her

0 Comments:

Post a Comment

<< Home