Monday, July 21, 2008

Beatles

Jag har alltså försökt beblanda mig med hårdrockare i helgen, det är inte det lättaste att smälta in bland dem om man har min musiksmak och det hade nog varit ännu svårare om de sett helgens skivköp. Vi har åkt runt på en hel del olika loppisar i helgen och det slutade, som vanligt, med att jag köpte ett gäng vinylskivor, skivor som är ganska långt ifrån hårdrocken.
Helgens inköp blev Elton Johns Goodbye yellow brick road, Beatles Sgt Pepper, en Dylan-skiva, en Depeche Mode-skiva och en samlingsskiva med The Platters. De inköpen säger en hel del om hur hårdrock jag är. Det närmaste hårdrock man kan komma i min skivsamling är Guns n Roses, som jag har det mesta med, och en skiva med DAD som jag köpte i högstadiet. Tack vare syster har jag dock fått i mig en hel del hårdrock genom åren och därför har jag hyfsad koll på genren trots att jag själv inte har några skivor. Tillbaka till vinylerna, jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mina nykomlingar i vinylsamlingen. Det bästa köpet är utan tvekan Beatles, jag har varit alldeles för dålig på att lyssna på deras musik och det ska det bli ändring på nu. Mycket av den musik som jag lyssnar på idag har sitt ursprung i Beatles och därför är det verkligen på tiden att jag tar tag i den saken. Min far är ett inbitet fan av gruppen och därför har jag fått höra en hel del av deras verk genom åren, men jag har aldrig lyssnat på dem aktivt. Under mina besök i Liverpool har jag varit på deras museum och även kollat in de klubbar och kvarter där de brukade spela, men trots det har det inte blivit av att jag skaffat mig skivor. Nu har jag i alla fall en vinyl och det blir förhoppningsvis fler med tiden, gör man så här pass bra musik måste man finnas i min skivsamling.

Dagens låt: Beatles - And I love her
A love like ours
Could never die
As long as I
Have you near me

0 Comments:

Post a Comment

<< Home